מערכת תמונות יהודיות  י אדר ב, תשפב13/03/2022


בני השבט האבוד שעלו לאחרונה לישראל ביקרו היום לראשונה בחייהם בכותל עם הרב הראשי לישראל. 550 העולים מקהילת בני המנשה נשאו תפילה למען עלייתם לארץ במהרה של 5,000 בני הקהילה שנותרו בצפון מזרח הודו

כשהם עם דמעות בעיניים, 550 עולים מקהילת בני המנשה שעלו לאחרונה לישראל ומתגוררים כיום בגליל, הגיעו הבוקר לראשונה בחייהם לכותל המערבי ביחד עם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו. העולים נשאו תפילה למען עלייתם במהרה לארץ של 5,000 בני הקהילה שנותרו מאחור, בצפון מזרח הודו.

שמואל מנלון (40), אחד מהעולים שהגיע היום לכותל מסר: ״זה היה כמו חלום שהתגשם עבורי ולא יכולתי לעצור את הדמעות. זה מרגיש כאילו אנחנו חלק מהתגשמות הגאולה״.

באירוע החגיגי שאורגן עבורם ע״י ארגון ״שבי ישראל״ אשר פועל מזה שנים למען העלאתם של בני המנשה ארצה, השתתפו גם מיכאל
פרוינד, יו"ר ארגון ״שבי ישראל״, שר-שלום ג'רבי - מנהל חטיבת החינוך בקק"ל, והרב אלי בן דהן - ראש המועצה הדתית בירושלים.

״המפגש והמגע עם אבני הכותל היה מרגש בצורה בלתי רגילה עבור בני המנשה. מבחינתם לא מדובר היה רק באירוע סמלי והיסטורי של עם ששב לארצו, אלא גם אירוע רוחני עוצמתי, כזה שלא חוו בחייהם עד היום״, מסר מיכאל פרוינד.

על פי המסורת המועברת בין הדורות, חברי קהילת בני המנשה בהודו רואים עצמם כצאצאים של שבט המנשה, אחד מעשרת השבטים שגורשו מארץ ישראל בסוף תקופת בית ראשון, לפני יותר מ-2,700, שנים על ידי מלך אשור. מספרם נאמד כיום בכ-10,500 נפש. עד כה, כ-5,200 בני מנשה עלו לישראל תודות לארגון שבי ישראל, וכ-5,000 עדיין ממתינים בהודו להזדמנות לעלות לארץ.

״אני מאוד נרגש להיות כאן אתכם היום כי אתם סיפור הצלחה ואנחנו מאוד שמחים לקבל אתכם כחלק מעם ישראל״, מסר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו. ״הרבנות הראשית מאושרת וגאה לסייע לכם בתהליך המאוד מוצלח של הגיור כהלכה שלכם. כך בדיוק אנחנו רוצים לראות את התהליך עם כל מי שמעוניין להתגייר ולהפוך להיות חלק מהעם היהודי״.

ארגון "שבי ישראל" - הוא ארגון ללא מטרות רווח, שהוקם בשנת 2002 על ידי מיכאל פרוינד, עולה מארה"ב, הפועל לחיזוק הקשרים בין מדינת ישראל ויהדות התפוצות עם צאצאי יהודים ברחבי העולם. הארגון פעיל במדינות רבות בעולם ומסייע לקהילות שונות, ביניהן צאצאי האנוסים (בספרד, פורטוגל, אמריקה הדרומית ומקומות אחרים), היהודים הסובוטניקים שברוסיה, יהודי קאייפנג (צאצאי הקהילה המתבוללת בסין), היהודים הנסתרים בפולין, קהילת "בני מנשה" בהודו ועוד. מידע נוסף על הארגון באתר: www.shavei.org